وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز | فرهنگ، بهداشت و سلامت، هنر، تکنولوژی، مد و فشن

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز | فرهنگ، بهداشت و سلامت، هنر، تکنولوژی، مد و فشن

وبلاگ توسعه خبری رهام نیوز، یک وبلاگ آموزشی، فرهنگی و خبری است که به همت جمعی از فعالان جوان در حوزه وبلاگ نویسی در حال فعالیت است. مطالب این وبلاگ همگی تالیفی است و سعی شده است که با بهره گیری از موضوعات به روز و مورد نیاز در جامعه، مطالب مناسبی گردآوری شود.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

پرداخت به موقع شارژ ساختمان و توجه به بعضی از باید ها و نبایدها و عمل به آن ها توسط ساکنان هر واحد آپارتمانی و در قسمت‌های اختصاصی به منظور رعایت حسن همجواری، از وظایف اصلی در زندگی آپارتمان نشینی می باشد. هر چند یکسری از موارد در قانون پیش بینی نشده است ولی رعایت آن ها توسط همسایگان موجب می‌گردد که از بروز اختلاف‌ها و تنش‌های گوناگون جلوگیری شود. بنابراین برای آگاهی بیشتر آپارتمان نشینان قوانینی بر اساس شرایط ساختمان وضع می گردد که ممکن است بخشی یا تمام آنها برای سایر آپارتمان ها کاربرد داشته باشد لذا می توان پس از طرح آن در مجمع ساختمان، قوانین مورد توافق را صورتجلسه و در اختیار کلیه ساکنین و مالکین قرار داد.

مدیریت ساختمان برای ساختمان های کوچک و بزرگ

مدیریت ساختمان برای ساختمان های کوچک با تعداد واحد کم، بهتر است به صورت مشارکتی انجام شود، به این معنا که پس از انتخاب یک نفر مدیر از بین ساکنان، چند نفر نیز مسئولیت هایی را به عهده بگیرند و زیر نظر مدیر ساختمان وظایف خود را انجام دهند. اما در ساختمان های بزرگ این شیوه به لحاظ زیاد بودن واحدهای مسکونی و کمی مسئولیت قابل اجرا نیست چرا که کمتر کسی حاضر به پذیرش مسئولیت ها می شود. بنابراین حتما لازم می شود در مجتمع های بزرگ هیات مدیره ای با تشکیلات منظم اداری و استفاده از راه کارهای دیگر به اداره ساختمان بپردازند. یکی از این راه کارهای پیشنهادی استفاده از نرم افزار مدیریت شارژ ساختمان برای اداره ساختمان می باشد. در این اپلیکیشن امکان تعریف چند مدیر نیز وجود دارد. به این شکل که مدیر می تواند بعد از تعریف واحد ها در نرم افزار شارژ ساختمان، افراد دیگری را نیز به عنوان مدیر تعریف نماید. مدیر آپارتمان، منتخب مجمع عمومی مالکان آپارتمان است و حدود وظایف و تکالیف وی برای اداره ساختمان در قانون تملک آپارتما‌ن‌ها و آیین‌نامه آن پیش‌بینی شده است که از جمله موارد آن می‌توان به جمع‌آوری مبالغی برای شارژ آپارتمان و برنامه‌ریزی برای اداره آن اشاره کرد.

وظیفه مدیر در مواردی خارج از اداره ساختمان

مدیر آپارتمان وظیفه دارد در مواردی که مالک یکی از واحدها در پرداخت هزینه‌ها تاخیر داشت، به نمایندگی از سایر ساکنان، اقداماتی برای احقاق حقوق مالی آنها به عمل آورد. اقدامات مدیر آپارتمان در حد اداره ساختمان است. در مواردی ممکن است اقدامات مدیر آپارتمان، از موضوع اداره فراتر برود. به عنوان مثال اختصاص بخش‌هایی از فضای خالی حیاط ساختمان برای استفاده در موارد مختلف، خارج از بحث اداره ساختمان و وظایف مدیر آپارتمان است.

بازسازی ساختمان پس از تصمیم­‌گیری در مجمع عمومی

چنان‌چه که در جلسه مجمع عمومی تصمیم به بازسازی و تعمیر ساختمان اخذ شود، وظیفه مدیریت ساختمان است که این مهم را مدیریت کرده و به سرانجام برساند. مدیریت نگهداری ساختمان، یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان می باشد، که تاکنون در کشور ایران مورد توجه جدی قرار نگرفته است. بطور کلی دوره تعمیر و نگهداری ساختمان در حدود نود و پنج درصد دوره حیات یک ساختمان را از زمانی که مفهوم ذهنی ساخت شکل می گیرد تا پایان عمر آن به خود اختصاص می دهد. با اعمال یک سیستم مناسب مدیریتی در بخش تعمیر و نگهداری نه تنها می توان کیفیت ساختمان را افزایش داد بلکه امکان بهینه سازی هزینه ها نیز فراهم می گردد. بدیهی است با توجه به این مطلب تعمیر و نگهداری ساختمان و مدیریت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی